Wednesday 3 February 2016

Colour tests | Tests de couleurs


What’s new this week:

·      I edited the English and French versions of the Artistic process page, making minor changes and corrections.

·      I continued penciling pages 2-3 and prepared pages 3-5 for penciling.  See the photo below for a rough sketch of the placement of all the elements in panels 1-3 of page 2 and a completed section of page 2. 

·      I decided to finish off page 1 with colour and texture.  I then worked on test prints, to make sure the details I want are showing up and to see if the colours will print too dark or too light.  This will give me a general idea, but final colours will have to be tested once I choose a printer and the specific paper it will be printed on. 

·      Here is the coloured version of page 1 as seen on the computer screen and the image below is one with the different test prints: white background, black background, and colour adjustments.

______________________________

Nouveautés de la semaine :

·      J'ai modifié les versions anglaise et française de la page du Démarche artistique, en faisant des modifications et corrections mineures.

·      J’ai continué à crayonner les pages 2-3 et j’ai préparé les pages 3-5 à être crayonnées. Voir la photo ci-dessous pour une esquisse de la mise en place de tous les éléments des cases 1-3 de la page 2, ainsi qu’une section de crayonné terminée pour la page 2.

·      J’ai décidé de finir la première page en ajoutant la couleur et la texture. Ensuite, j’ai fait des tests d’impressions pour m’assurer que les détails apparaissent tel que je veux et pour voir si les couleurs sont trop sombres ou trop claires à l’impression. Cela me donnera une idée générale, mais les couleurs finales devront être testées une fois que j’aurai choisi l’imprimeur et que j’aurai décidé quel papier spécifique sera utilisé.

·      Voici la version colorée de la page 1, telle que vue sur l’écran d’ordinateur. L'image suivante montre les différents tests d'impression : fond blanc, fond noir, et des ajustements de couleur.




No comments:

Post a Comment