Wednesday 25 May 2016

Getting things ready for the festival and a school visit | Préparations pour le festival et une visite à l’école


I spent the week getting things ready for the Montreal Comic Arts Festival, which takes place this coming weekend.  For details, check out my post : Montreal Comic Arts Festival | Festival BD de Montréal.

In addition, I have been asked to do a school visit to present my comic to 4-6 years olds.  This week I finalized the details of the visit and have been working on preparing the materials I will need for a few small workshops I will do with the students next week.   We will be reading and discussing the comic, then do a small drawing workshop to draw the main characters.  We will also decorate paper cranes, and we’ll end with a science workshop looking at how different types of paper responds to getting water dropped on it.
______________________________

J’ai passé cette semaine à préparer les choses pour le Festival BD de Montréal qui aura lieu en fin de semaine. Pour obtenir des détails, allez voir mon billet : Montreal Comic Arts Festival | Festival BD de Montréal.

En plus, on m’a demandé de faire une visite à l’école pour présenter ma BD à des jeunes de 4 à 6 ans. J’ai finalisé les détails de la visite cette semaine et j’ai travaillé à préparer le matériel nécessaire pour faire quelques petits ateliers avec les élèves la semaine prochaine. Nous lirons et parlerons de la BD, puis ferons quelques petits ateliers de dessins pour dessiner les personnages principaux. Nous décorerons aussi des grues en origami et nous ferons un atelier de science pour étudier ce qui se passe lorsqu’on fait tomber des gouttes d’eau sur différents types de papiers.

No comments:

Post a Comment