Tuesday 19 January 2016

Templates | Gabarits


It has been a busy week.  I spent the majority of my time setting things up.  I started to prepare the templates and the basic document for the interior pages of the comic using InDesign.

I also started to adjust the page layouts to be ready to work on the pencils.  In the photo, the red rectangles represent the final frame dimensions with the proper gutter spacing and eliminate all the crooked lines from the preliminary page layouts.
______________________________

La semaine a été occupée. J’ai passé la majorité de mon temps à tout configurer. J’ai commencé à préparer les gabarits ainsi que le document pour les pages d’intérieur de ma bande dessinée avec InDesign.
J’ai aussi commencé à ajuster les mises en page pour être prête à travailler sur les crayonnés. Dans la photo, les rectangles rouges représentent les dimensions des cases finales avec l'espacement de gouttière approprié. De plus, toutes les lignes croches des mises en page préliminaires ont été éliminées.


No comments:

Post a Comment